Despre mine

Fotografia mea
Veselă, sociabilă, visătoare

luni, 19 martie 2012

Granada

MOTTO :”Granada, tierra soñada por mí”...

Steagul Granadei

Am făcut o mică ”plimbare” prin Spania în 2008, între un august pe sfârșite și un frumos început de septembrie. Vremea era superbă.
Granada ne-a primit cu un soare blând și cu cerul ei de un albastru magnific. Am vizitat orașul, m-am plimbat pe străzile curate, pavate meticulos cu pietricele (extrase din râurile Darro și Genil), animate de forfota turiștilor.
Am admirat vitrinele, am vizitat monumentele...Atât cât s-a putut. Eram niște turiști din Est, călătorind cu bani puțini.
Era prima mea călătorie în Spania. Mi se realiza un vis vechi de 40 de ani...( In 1968 terminasem Facultatea de Limbi Romanice din București, secția Limba și literatura spaniolă)...
***
Granada este capitala provinciei cu același nume din Comunitatea autonomă Andaluzia, Spania.
Este situată la poalele munților Sierra Nevada, la o altitudine de 670 m față de nivelul mării în văile râurilor Darro și Genil.
Granada a fost menționată pentru prima dată în anul 550 î.C.ca o colonie iberică. A fost cucerită de romani.
Mai târziu, în 711 a fost cucerită de mauri și denumită Ilbira Garnata. În 756 a fost reconstruită sub numele de Garam Garnata, iar după căderea Califatului de Cordoba și formarea regatelor de ”taifas”(reinos de taifas) a devenit sultanat independent sub conducerea mai multor dinastii.
Palatul Alhambra și Sierra Nevada constituie imaginea emblematică a Granadei.

Palatul Alhambra

Stema Granadei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu